BTL blog

30
jan
2018

Event a Live marketing 2018 - aké budú trendy? Autor: BTLka | Kategória: Všeobecné

Eventy v roku 2017 cítili veľký tlak na silný social media engagement a zapojenie nových lákavých technológií, virtuálnej reality ap. V roku 2018 bude tento trend pokračovať, no zaznamenáme aj “back to the roots” trendy.
Pre event managerov nie sú aktuálne roky práve najjednoduchšie. Síce sa tešia neustále rastúcemu záujmu o eventy a live zážitky, na druhej strane očakávania od týchto zážitkov sú naozaj vysoké a ich nenaplnenie sa neodpúšťa. Poďme sa spoločne pozrieť na to, aké trendy budú vládnuť roku 2018.
Dbajte na bezpečnosť! Na toto si budú musieť zrejme o čosi viac potrpieť kolegovia zo zahraničia, kde je v poslednej dobe nutné s rozličnými napríklad aj útokmi rátať. Je potrebné dbať na bezpečnosť v každej časti eventu o čom jasne hovorí aj 2.stupeň teroristického ohrozenia, ale aj narastajúca legislatíva na poli najmä public eventov, čo má priniesť do života účastníkov väčší pocit dôvery voči usporiadateľom a zložkám zodpovedný za ich komfort a bezpečnosť. I keď žijeme na “malom Slovensku”, netreba to v dnešnej dobe podceniť. A čo ešte s bezpečnosťou súvisí, je nielen ochrana osôb prítomných na evente, ale aj digitálnych dát s eventom súvisiacich ale aj osobných údajov účastníkov. Na bezpečnosť teda netreba zabúdať ani v digitálnom svete.
Robte eventy pre rodiny! Nie, nechceme tým povedať, že všetky eventy majú byť rodinné, pokojne môžu byť pre “veľkých”, avšak s kútikom s programom a aktivitami aj pre ich “malých”. Je nutné uvedomiť si, že dnešná doba je tak rýchla a pracovne vyťažená, že mnohí účastníci eventov chcú tieto zážitky zdieľať so svojimi rodinami, pretože s nimi chcú jednoducho tráviť čas. Takže ak aj realizujete event pre dospelú cieľovú skupinu, nezabudnite na ich mladších či menších členov rodiny, určite to ocenia.
Zefektívnite predaj lístkov! Predaj lístkov prostredníctvom internetu je dnes samozrejmosťou. Aj na internete sa však stávame čoraz pohodlnejšími a čím viac klikov je potrebných, tým je konverzia nižšia. Preto je vhodné predaj lístkov umožniť priamo v aplikácii, prostredníctvom ktorej záujemcov oslovujeme. Napríkld prvým trhom, kde sa testoval predaj lístkov priamo cez Facebook, bol americký, pričom počas prvého roka zaznamenali organizátori eventov dvojnásobný nárast predaja. A to je už vcelku číslo, pri ktorom sa oplatí zamyslieť.
Selfie vládne svetu! Zrejme to vyznie hrozne, ale niektorí účastníci eventov prídu na event aj preto (niekedy dokonca najmä preto), aby si na ňom urobili selfie. Aby ukázali, že žijú, ako žijú, s kým a s čím sa stretávajú. Preto musíte dbať na to, aby bol váš event vizuálne zaujímavý. Selfie je fenomén prostredníctvom ktorého sa dnes ľudia vyjadrujú bez toho aby museli písať. Zdielajú svoje zážitky, chcú ich ukazovať a chcú byť videní. Dnes totiž už nestačí urobiť akúkoľvek fotku, dnes musí byť fotka niečim iná, zaujímavá. Napríklad v New Yorku, San Franciscu, LA a Miami existuje múzeum zmrzliny. O zmrzline sa toho veľa nedozviete, ale múzeum je navštevované pre jeho expresívnu vizualitu. V jeho priestoroch si chce jednoducho každý urobiť selfie! Po úspechu v New Yorku sa otváralo v San Franciscu, kde sa za polhodinu predaja predalo 50 000 lístkov! A ľudia sa išli fotiť… Myslite na to.
Gastrotémy sa profilujú čoraz užšie! Kedysy návštevníkom eventov stačilo kvalitné víno v kombinácii s chutným syrom. Dnes je to už trochu inak, ľudia čoraz viac vyhľadávajú eventy s tým “ich” obľúbeným. Preto sa realizuje čoraz viac eventov venovaných konkrétnym gastrozážitkom - palacinkám, čokoláde, mäsu, raw food ap. Odviažte sa aj vy a vzdajte hold jedlu, ktoré majú vaši klienti radi, resp. ktoré má rada ich cieľová skupina.
Zážitok nad matériou! Až 81 % generácie mileniálov v Austrálii priznalo, že radšej investujú do zážitku ako do akejkoľvek hmotnej veci. Preto - ponúkajte zážitky. Pravda je taká, že dnešná doba event managerom naozaj praje. Je však potrebné prísť s prekvapivými zážitkami, ktoré cieľovku prilákajú a prinútia ju nezabudnúť a vrátiť sa. V dnešnej preinformovanej dobe totiž veľmi dobre každý vie, kto stojí za organizáciou eventu a k tým kvalitným organizátorom sa radi vracajú.
A nakoniec to vsšetko zmerajte ! Aj keď to donedávna nefungovalo a veľa event menežérov vám bude tvrdiť, že sa to zmerať nedá, klienti na to čakajú. V dobe kedy každá investícia do marketingu je sledovaná a vyhodnocovaná pozorným okom ekonómov je veľmi dôležité dokázať, že práve takto vynaložené prostriedky majú skutočnú odozvu. Skúsený eventový profesionál dnes už vie sám vytvoriť posttest eventu, resp nájsť správnu metriku akou dokáže zdokladovať klientovi úspešnosť svojho eventu.

V našom budúcom blogu sa dočítate niečo o tom, ako na event vybrať naozaj dobrého speakra.
BTLka